wtorek, 13 listopada 2012

ciekawy film z siewiernego


Jeśli film nie otwiera się, należy  ściągnąć z sieci i zaistalować darmowy program  quicktime. System dostanie wówczas odpowiednie kodeki .Powinno wystarczyć.

Długo zastanawiałem się czy publikować w tym miejscu ten film. Ostatecznie  uznałem, że tak, bo mam z tym filmem mały problem. Nie jestem pewny co o nim myśleć.  Czy spokój, który widać w kadrach, to efekt zrezygnowanie, przerażenia tym co się stało? Czy strażacy widząc bezmiar zniszczeń samolotu zrezygnowali z szybkiej akcji ratunkowej? Gdzie są karetki pogotowia?  Nie chcę budować piętrowych struktur myślowych, choć kilka wniosków  zwiazanych z filmem nasuwa się bezwiednie.

Nie jestem także pewien kim jest  mężczyzna, który spokojnie kręci materiał ( może tylko robi zdjęcia)? Jest blisko, nikt mu nie przeszkadza. Zdaje się, że w ręce nie trzyma profesjonalnej kamery, tylko  amatorską. Nie na taśmę a na kartę pamięci, bądź z twardym dyskiem. Czy ktoś w Polsce widział materiał, który zrealizował ten człowiek? Gdzie są tem materiały?
Oglądałem film wiele razy. W mojej opinii,  wśród obecnych na lotnisku osób nie widać zdenerwowania, pośpiechu, z ekranu nie wyziera panika.  Człowiek nagrywający ( robiący zdjęcia) także nie ucieka przed ścigającymi go przedstawicielami rosyjskich służb. Nie widzę aby ktoś kogoś gonił. Autor  publikowanego przeze mnie filmu także, jakoś specjalnie nie kryje się z tym, że nagrywa. Jego także nikt nie ściga. Spokój. Dziwny to film, dziwna to sytuacja.

p.s
Film jest w kilku miejscach zacięty ponieważ edytowałem go w  w jakimś darmowym, amatorskim programie.